Profesorii valoroși din România se împuținează din lipsă de recunoaștere și respect pentru munca lor. Prin Proiectul MERITO, antreprenorii din România, reuniți în Romanian Business Leaders (RBL), recunosc public și material meritele profesorilor valoroși ai României și lucrează apoi împreună ca să ducă mai departe în sistemul de educație bunele practici ale profesorilor MERITO.
GALA MERITO 2023
A 8-a generație de 12 profesori valoroși din toată țara a fost premiată de comunitatea Romanian Business Leaders și aplaudată la scenă deschisă! S-a întâmplat în cadrul GALEI MERITO 2023.
Prin proiectul MERITO sunt aduși în fața publicului și în lumina reflectoarelor profesori care găsesc modalități creative de a implica elevii în lecție, care lucrează cu pasiunile și aptitudinile elevilor, care cresc nivelul acestora şi care angrenează comunitatea locală în creșterea calității educației în școală.
Până acum, 81 de cadre didactice au pășit pe scenă. La a opta ediţiei a Galei MERITO premiem 12 profesori din toată ţara, din mediul rural, comunităţi dezavantajate sau şcoli de oraş, cu performanţe deosebite.
Profesorii MERITO 2023, aplaudați, premiați și primiți în comunitate sunt (în ordinea premierii acestora în seara Galei):
- Emese Cîmpean, profesoară de Limba română şi director adjunct la Colegiul Naţional „Petru Rareș”, Beclean – Directorul MERITO 2023;
- Dana Marinescu, profesoară de Psihologie la Liceul Pedagogic „Ioan Popescu”, Bârlad;
- Tița Angheluță, profesoară pentru învățământul primar la Școala Gimnazială “Ferdinand I”, București;
- Cirlig Marian, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială „D.I. Ghica” din Radovanu, jud. Călărași;
- Borbe Laura, profesoară de Știinţe socio-umane la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca;
- Cătălina Gabriela Dogaru (Asavei), profesoară de Matematică la Școala Gimnazială „Mihai Codreanu”, Iași;
- Florentina Romanescu, educatoarea MERITO 2023 la Grădinița nr. 3, Tulcea;
- Bianca Darabă, profesoară de Limba franceză la Liceu „Vasile Conta”, Târgu Neamț;
- Antoaneta Luchian, profesoară de Educație muzicală la Colegiul Naţional Iaşi;
- Adina Stratulat, profesoară pentru învăţământul primar la Școala Gimnazială „George Tutoveanu”, Bârlad;
- Daniela Tepes, profesoară de Fizică la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu”, Hârșova;
- Petrina Dobrotă, profesoară de Limba română la Liceul Teoretic „Constantin Noica”, Sibiu.
Felicitări tuturor profesorilor premiați! Bine ați venit în comunitatea celor care transformă meseria de profesor în România!
TEMAD susține „educația de calitate și Proiectul MERITO pentru că regăsim în acest proiect adevărate valori, oameni care pun pasiune, suflet și emoție, care inspiră și motivează.” Florin Madar – Founder & Owner TEMAD Co.
GALA MERITO 2021
Am urat bun venit, felicitat, premiat şi aplaudat la scenă deschisă cei 12 #profesorivaloroşi, care de aseară se alătură comunităţii #MERITO şi celorlalţi 55 de colegi din generaţiile anterioare.
Profesorii selectați în generația 2021, din învăţământul preuniversitar public, s-au bucurat de recunoașterea și mulțumirile oferite la scenă deschisă, de către cei peste 200 de participanţi, din partea comunității Romanian Business Leaders, a generațiilor anterioare #MERITO și profesioniștilor din #Educație.
Laureaţii sunt exponenţi ai profesorilor care învaţă continuu, inovează, îşi duc practicile mai departe în afara claselor lor şi răspândesc Educaţie de calitate acolo unde e nevoie şi se alătură celor 55 de colegi din generaţiile anterioare.
Vezi VIDEO
Mulţumim pentru pasiunea şi dăruirea pe cere le puneţi în meserie!
Descoperă poveştile lor pe: www.proiectulmerito.ro/galerie-profesori
Împreună transformăm meseria de profesor în România!
Profesorii valoroși sunt baza unei educații de calitate, în care pasiunea și dăruirea sunt constante ale activității acestora. Este nevoie de contexte în care dascălii să fie apreciați, să lucreze împreună și să-și împărtășească experiența pentru învățarea altor profesori. Prin MERITO, punem în „lumina reflectoarelor” profesorii români exemplari, pe aceia cărora viitorul României nu le este indiferent. Creştem o echipă care descoperă cadre didactice cu adevărat deosebite, cărora le oferim recunoaștere, o comunitate și îi premiem într-o Gală anuală, în prima zi de RBLSummit.
Suntem la a şasea generaţie de #profesorivaloroşi #MERITO, 11 cadre didactice de învăţământ preşcolar-liceal şi 1 director, care ne arată ce înseamnă inovaţia şi excelenţa în Educaţie. Cei 12 profesori din învăţământul preuniversitar pe care îi premiem anul acesta au fost selectaţi din peste 600 de recomandări, venite din partea elevilor, părinţilor, absolvenţilor şi a comunităţilor locale, din toată ţara. Procesul de selecţie a durat aproape 1 an, selecţia finală fiind realizată de către un juriu compus din membri ai comunităţii Romanian Business Leaders, pentru a ne asigura că cei pe care îi selectăm pun responsabilitate, profesionalism, creativitate, dar şi pasiune, har şi un pic de „magie” în munca lor.
Anul acesta am avut în vedere criterii suplimentare de selecţie, precum gradul de inovaţie la clasă şi în afara acesteia în ultimul an; măsura în care îşi împărtăşesc practicile cu alte cadre didactice; impactul pe care îl au în comunitatea în care activează sau pentru beneficiari din zone dezavantajate şi în cultura de învăţare şi colaborare a Şcolii. Toți acești profesori au fost documentaţi online, validaţi în comunitatea locală, iar cei selectaţi au fost intervievați de jurnaliști colaboratori. Am publicat toate poveștile documentate într-o galerie online, care păstrează emoția și mesajul profesorilor, pe www.merito.ro.
Această campanie anuală, începută la RBLSummit 2015, se finalizează cu Gala MERITO, pilon al proiectului şi eveniment în cadrul căruia oferim premii (în valoare de 1.500 de euro, trofeul şi diploma MERITO) poveștilor cu cea mai mare încărcătură de valori și care pot să transmită în lume mesajul despre profesorii inovatori care ne pot schimba viața şi care ne modelează viitorul.
Florentina Tituleac
Profesoară pentru învăţământul primar
Școala Gimnazială nr. 5, Săcele
„Cred că ăsta e rolul învățătorului: să fie acolo pentru copil, să-l ajute să învețe și să deprindă abilități de viață. Iar recompensa vine când un băiețel îți spune: Tu chiar ești o doamnă bună!”
„Copiii spun adesea: „Doamna, eu nu pot”. Ca să câștige încredere în ei, le arăt tot timpul micile progrese pe care le fac și i-am învățat să se aplaude unii pe alții când au reușite. Folosesc sisteme de monitorizare a progreselor, de exemplu borcanul cu fasole. Adaug boabe când sunt prezenți la ore, când respectă regulile și dau răspunsuri bune și scot boabe când încalcă aceste sarcini. orcanul are trei marcaje: când ajung la primul, facem o zi de sandvișuri, la al doilea mergem la bibliotecă și la al treilea comandăm pizza.”
Emanuela Patrichi
Profesoară pentru învăţământul primar
Școala Gimnazială „Dacia”, Târgu Mureş
„Rolul meu este să creez oportunități prin care să îi pun în valoarepe elevi, ce au învățat, ce știu să facă. Ei pot să își deschidă singuri uși, explorează, cercetează, dar au nevoie de ghidaj. Asta face școala.Cu copiii mei, care acum au trecut clasa a II-a, am făcut jocuri la comun, în fața calculatoarelor sau online. Mi-am instalat telefonul deasupra mesei și cu o aplicație, ei vedeau în timp real mâinile mele. Așa am pictat, am desenat, am făcut origami împreună, exact ca în clasă.
Pentru că părinții erau la serviciu și nu puteau să-i ajute, am înregistrat lecțiile de lucru manual, de muzică, exercițiile de scriere a literelor. Ei vizionau filmarea seara, lucrau cu copiii și îmi trimiteau poze. Așa s-a îmbogățit canalul meu de YouTube, cu filmele făcute pentru ei.”
„Componenta de responsabilitate socială a companiei TEMAD s-a manifestat în cei peste 27 de ani de existență pe piața românească, în varii domenii. Însă, constanta în această simplă ecuație a reintoacerii către societate a bunăstării noastre o reprezintă implicarea în proiectele de educație a copiilor și a tinerilor. Am învățat că resursa umană, măsurată prin calitatea acesteia, este cel mai important asset al oricărei organizații, indiferent de structura, de mărimea sau de ambițiile sale. Aceasta este rațiunea pentru care susținem educația noilor generații care vor înțelege să reîntoarcă în societate, într-un proces ciclic, din prosperitatea lor. Implicarea în educație o simțim, deopotrivă, drept bucurie și datorie iar învățământul din România are în noi un partener de nădejde.” Costel Drăgan, Director Executiv, Temad
Află mai multe detalii AICI